Манастир “Св. Никола Летни” в Панчарево

Разходка до манастира "Св. Никола Летни" над Панчарево.
  • Изходен пункт: метростанция "Младост I".
  • Краен пункт: метростанция "Младост I".
  • Разстояние: ок. 30 км.
  • Трудни места: Изкачването към "Младост IV" по околовръстното на връщане е сравнително дълго и стърмно; изкачването преди самия манастир по е кратко, но стръмно по черен път.
  • Магазини: в с. Панчарево (на изхода към Кокаляне).
  • Чешми: в манастира.
Метрото разрешава возенето на велосипеди в събота и неделя в последния вагон (таксува се един билет за велосипеда).От спирката на метрото продължете на изток към Т-образното кръстовище, свийте на дясно и излезте до началото на велоалеята на следващото кръстовище. По велоалеята карайте през "Младост 3" и "Младост 4" докато тя направи остър завой вдясно; на това място слезте от алеята и карайте по улицата към околовръстното. На околовръстното свийте вляво (надолу) и се спуснете до следващото къстовище (разклон за Панчарево). Свийте вдясно и карайте все направо - покрай целия язовир и след него, през Кокаляне. След излизане от Кокаляне продължете по шосето към Самоков и язовир Искър, докато стигнете малък паркинг вляво от пътя и отбивка надолу. По нея се слиза до реката (река Искър), над която има мостче и черен път. Нататък пътят върхи почти хоризонтално докато стигне до стръмна отбивка; тръгнете по нея и след кратко изкачване се излиза на входа на манастира. Връщането става по същия маршрут. Tracks: KMZ файл (Заблежка: координатите са приблизителни, защото не са от GPS устройство, а по картата на Google Earth)

This entry was posted in Go! Go! Go!. Bookmark the permalink.