Костинбродски манастир

Обиколка до манастира в Костинброд през няколко софийски села (Мрамор, Житен, Голяновци, Добровищица, Волуяк) и гр. Костинброд.
  • Изходен пункт: метростанция "Обеля".
  • Краен пункт: Сточна гара.
  • Разстояние: ок. 40 км.
  • Трудни места: след Драговищица има малко, но стръмно изкачване по асфалтов път; черните пътища в маршрута са покрити с натрошени камъни и изискват внимание и бавно каране.
  • Магазини: в с. Житен (към края на селото) и в с. Голяновци (на площада).
  • Чешми: в манастира.
От метростанция "Обеля" излезте на "Ломско шосе" (по улицата или през блоковете) и карайте към изхода на София. Много скоро ще преминете мост над ж.п. линия. Веднага след него свийте вдясно (има табела за с. Мрамор) и карайте направо. Пресечете Околовръстното шосе и продължете до селото. Пътят минава през селото. Веднага след него има мост и разклон - тръгнете вляво (има табела за с. Житен). В селото карайте направо - следващото село, Голяновци, е само на няколко минути след Житен. В центъра на Голяновци (на площада) пътят прави чупка - завой надясно и после наляво. След Голяновци има разклон с указател към Костинброд - карайте направо (не по указателя). Следващото село е Драговищица, тук пътят става леко хълмист. Карайте направо до края на селото, там пътят прави завой наляво, спуска се и се изкачва стръмно по отсрещния хълм. Малко слд билото се излиза на пътя София-Петрохан. Веднага отсреща започва черен път, спускащ се стръмно към манастира. След манастира пътят води по равното в Костинброд. Карайте до гарата, оттам свийте наляво и отново карайте до упор - до пътя София-Петрохан. Свийте вдясно (към София) и карайте до с. Волуяк. Свийте вдясно и се спуснете през селото към гарата (табели "ОЦ Люлин"). На гарата пътят прави обиколка до ж.п. прелез и се връща обратно до сградата на чакалнята. Завийте наляво и карайте направо, докато излезете на шосето София-Калотина. Свийте наляво и карайте направо - пресичат се последователно пътят за Банкя, Околовръстен път (вдясно остава магазин "Мосю Бриколаж"), метростанция Сливница", улица "Орион" (разклонът за Люлин), мостът на Захарна фабрика, бул. "Константин Величков", ул. "Опълченска", Лъвов мост, ул. "Раковски" и се излиза на Сточна гара. Tracks: KMZ (Заблежка: координатите са приблизителни, защото не са от GPS устройство, а по картата на Google Earth)

This entry was posted in Go! Go! Go!. Bookmark the permalink.