Клисурски манастир “Св. Петка”

Разходка до манастир "Св. Петка", разположен до селцето Клисура над Банкя.
  • Изходен пункт: Сточна гара.
  • Краен пункт: Сточна гара.
  • Разстояние: ок. 50 км.
  • Трудни места: Изкачването към манастира е по асфалтов, но изронен и стръмен път; слизането от манастира по черния път е стръмно, а пътят е изровен.
  • Магазини: в центъра на Банкя.
  • Чешми: в центъра на Банкя и в манастира.
От Сточна гара карайте по бул. Сливница до пресичане на околовръстното шосе. Малко след него има отбивка в ляво - шосето за Банкя. Карайте по него, докато стигнете в Банкя. Малко след като преминете ж.п. линията, има улица, тръгваща под малък ъгъл от шосето, но стръмно нагоре. Тръгнете по нея и карайте до изхода на Банкя. След него продължете по шосето. След малко стърмно спускане се излиза на разклон - пътят вляво обикаля целия хълм и води до село Клисура, а пътят вдясно (и нагоре) извежда към манастира. Тръгнете по десния път и карайте до края му. В края му има стръмно продължитгелно изкачване до площадката, където е манастирът. На връщане слезте по стръмния участък, но не завивайте с основния път, а продължете надолу по черния. Следвайки черния път ще излезете на шосето над село Пожарево. Карайте надясно по шосето - ще минете през село Пожарево и следплавно спускане се излиза в центъра на Божурище. Свийте надясно и карайте по широк, почти пуст булевард, който в края си излиза на шосето за София. По шосето карайте направо и пресечете околовръстното при бул. "Сливница" (магазин "Мосю Бриколаж" остава вдясно). Карайте по бул. "Сливница" все направо до Сточна гара. Tracks: KMZ файл (Заблежка: координатите са приблизителни, защото не са от GPS устройство, а по картата на Google Earth)

This entry was posted in Go! Go! Go!. Bookmark the permalink.