Елин Пелин, Лесново, Доганово, Побит камък, Нови Хан

Разходка из югоизточната част на Софийското поле.
  • Изходен пункт: ж.п. гара Елин Пелин.
  • Краен пункт: метростанция "Цариградско шосе".
  • Разстояние: ок. 45 км.
  • Трудни места: Изкачването след Богданлия - не много стръмно, но по черен път, който може да бъде разкалян след дъжд.
  • Магазини: в Елин Пелин, Лесново, Доганово, Нови Хан.
  • Чешми: Побит Камък, Нови Хан.
БДЖ превозва велосипеди на платформата на последния вагон (таксува се 2 лв. независимо от разстоянието); на гара Елин Пелин спират всички пътнически и бързи влакове. От гарата карайте право на север по единствения път към гр. Елин Пелин. Вътре в града същият път извежда до центъра, който е пешеходен (има красива църква на св. Николай Мирликийски). Завийте на югоизток, само един път извежда към Лесново (има знак на кръговото вдясно от църквата). Пътят минава през Лесново, като веднага след него вдясно остава летището. Пътят влиза в Доганово, като в центъра (веднага след парка отляво) има отбивка вдясно към Богданлия, обозначена с табела. В Богданлия излезте на централния площад и веднага след него свийте вдясно. Пътят става черен и се изкачва полека към разлато било на широк хълм. Пътят тук може да е доста тежък, ако е валяло. След 4- километра пътят се спуска и навлиза в Побит камък; появява се отново асфалт. Дръжте посока надолу и/или надясно така, че да излезете в най-ниската част на селото - там е и ж.п. гарата. Пресечете релсите (внимание, движението е натоварено, а видимост отляво почти няма!) и хванете черния път зад гарата. Той скоро става асфалтов и завива на запад, движейки се към Нови Хан (през повечето време пътят се спуска). В Нови Хан пътят описва плавна дъга, като в центъра има табела, сочеща отбивка към София вляво. Пътят излиза от града и продължава спускането си надолу; малко преди излизането на магистрала "Тракия" има кратко изкачване. По магистралата карайте в стоп-лентата към 1 км и в отбивката за манастира на Долни Лозен свийте вдясно. Без да стигате манастира, завийте веднага вляво и минете под магистралата; нататък щ еизлезете на асфалтов път, койт освързва магистралата (намираща се вече вдясно) с Лозен (вляво и нагоре). Хванете пътя и карайте до първия мост на малка вада. Веднага преди моста успоредно на вадата тръгва черен път - отначало по-незабележим, нататък по-широк и равен, със следи от циментова настилка. Следвайте пътя докато пресече асфалтирано шосе; свийте вдясно по него и спускайки се надолу, ще излезете на Околовръстния път северно от магистрала "Тракия". На светофара карайте направо, като в края на улицата ще излезете на "Цариградско шосе" при резиденция "Враня". На пешеходната пътека пресечете шосето и карайте по него към центъра; след ок. 2 км. по естакада ще излезете на Интер-експо център, където е метростанция "Цариградско шосе". Tracks: KML файл (Заблежка: координатите са приблизителни, защото не са от GPS устройство, а по картата на Google Earth)
This entry was posted in Go! Go! Go!. Bookmark the permalink.