Германски манастир “Св. Иоан Рилски”

Разходка до Германския манастир "Св. Иоан Рилски" над с. Герман и Панчаревското езеро.
  • Изходен пункт: метростанция "Младост I".
  • Краен пункт: метростанция "Младост I".
  • Разстояние: ок. 30 км.
  • Трудни места: Изкачването към "Младост IV" по околовръстното на връщане е сравнително дълго и стърмно; изкачването към манастира е продължително и стръмно по асфалтов път; спускането от манастира е дълго, по стръмен и често изровен черен път.
  • Магазини: няма.
  • Чешми: в манастира.
Метрото разрешава возенето на велосипеди в събота и неделя в последния вагон (таксува се един билет за велосипеда).От спирката на метрото продължете на изток към Т-образното кръстовище, свийте на дясно и излезте до началото на велоалеята на следващото кръстовище. По велоалеята карайте през "Младост 3" и "Младост 4" докато тя направи остър завой вдясно; на това място слезте от алеята и карайте по улицата към околовръстното. На околовръстното свийте вляво (надолу) и се спуснете до следващото къстовище (разклон за Панчарево). Продължавате направо по околовръстното до следващото кръстовище - за с. Герман. Свивате към селото и още преди него хващате вляво отбивката по реката. Асфалтовият път върви равно и право покрай няколко складови бази, после с широк завой започва сравнително стръмно изкачване. В края на изкачването се излиза пред портите на манастира. Пътят обратно продължава нагоре над манастира, като излиза на билото на хълма над езерото. От малка поляна, често използвана за пикник, започва стърмна горска пътека, водеща надолу. Пътеката преминава край просеката на електропровод и стига до покрайнините на с. Герман, откъдето преминава в асфалтов, но също стръмен път. Пътят извежда в горния край на селото, откъдето по рамен път се излиза на язовирната стена на езерото в Панчарево. По стената се стига до пътя Самоков-София (пътят от Панчарево); свивате вдясно по него и след няколко километра се излиза на кръстовището с околовръстното шосе. Оттам нататък прибирането е по същия маршрут, по който беше идването. Tracks: KMZ файл (Заблежка: координатите са приблизителни, защото не са от GPS устройство, а по картата на Google Earth)
This entry was posted in Go! Go! Go!. Bookmark the permalink.